Material
didàctic per l’alumnat
Visita a la Universitat de Lleida
Com ja he explicat anteriorment en l'apartat anomenat activitat, els alumnes
hauran d’emplenar un qüestionari sobre la visita al Grup de Recerca en
Interacció Persona Ordinador de la Universitat de Lleida. Aquest qüestionari és
el següent:
1-
Creus que la
feina que fan en aquest grup d’investigació és important per al ben estar de la
societat? Per què?
2-
Fes un resum de
les diferents tasques que es duen a terme en aquest grup i busca informació
complementaria sobre ells.
3-
Què és el que t’ha
semblat més interessant? I el que menys?
4-
Quins programes
informàtics utilitzen en el Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador?
5-
Quins programes
informàtics o aplicacions han dissenyat en aquest grup? I quins s’han portat a
terme?
6-
Com
relacionaries tot lo vist en la visita amb el contingut que s’està donant a
classe?
7-
Què n’has
extret de l’experiència en la utilització de les noves tecnologies amb aquestes
aplicacions, dispositius i programes del grup? T’ha agradat l’experiència de
posar-te a la pell d’una persona amb molt poc moviment i la utilització d’un
ordinador? Per què?
8-
Adjunta
fotografies que hagis fet durant la visita i que creguis d’interès.
Presentació oral d’un tema relacionat amb la visita o amb la
tecnologia i la discapacitat
Cada grup de 3-4 alumnes
realitzarà una presentació oral a classe sobre els temes tractats a la visita o
sobre la tecnologia i la discapacitat. Ha de ser un tema d’interès per a tota
la classe. Els grups es realitzaran aleatòriament per ordre de llista. S’ha de
confeccionar un suport digital per a la presentació oral amb programari lliure
tipus Prezi. (veure rúbrica adjunta en l’apartat d’avaluació).
Tal i com podeu veure en aquesta rúbrica, es demana que l'alumnat generi i adjunti un codi qr que mostri una pàgina web que han utilitzat per fer l'exposició, una imatge, un vídeo, o quelcom interessant pel tema escollit. Per tal que puguin generar-lo, en l'apartat de recursos hi ha un enllaç a una pàgina web que explica què són els codis qr i com generar-los. Crec que és molt interessant aquesta eina perquè també podria relacionar-se amb la discapacitat. Aquesta eina pot millorar l'accés de certes persones a informació. Per exemple: si hi ha un cartell informatiu sobre una nova associació al barri, segurament hi haurà certes persones que no poden llegir aquella informació per falta de visió, o perquè està penjada a una altura que les seves característiques físiques no li permeten llegir-ho, per tant, plantejar l'opció de poder llegir aquella informació gràcies a un codi qr, i que pugin visitar la pàgina web de l'associació i ampliar-ho a la mida que necessitin, crec que és una bona eina a tractar en l'apartat de tecnologia i discapacitat.
Tal i com podeu veure en aquesta rúbrica, es demana que l'alumnat generi i adjunti un codi qr que mostri una pàgina web que han utilitzat per fer l'exposició, una imatge, un vídeo, o quelcom interessant pel tema escollit. Per tal que puguin generar-lo, en l'apartat de recursos hi ha un enllaç a una pàgina web que explica què són els codis qr i com generar-los. Crec que és molt interessant aquesta eina perquè també podria relacionar-se amb la discapacitat. Aquesta eina pot millorar l'accés de certes persones a informació. Per exemple: si hi ha un cartell informatiu sobre una nova associació al barri, segurament hi haurà certes persones que no poden llegir aquella informació per falta de visió, o perquè està penjada a una altura que les seves característiques físiques no li permeten llegir-ho, per tant, plantejar l'opció de poder llegir aquella informació gràcies a un codi qr, i que pugin visitar la pàgina web de l'associació i ampliar-ho a la mida que necessitin, crec que és una bona eina a tractar en l'apartat de tecnologia i discapacitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada