Guia del
professor
Competències:
Rúbrica exposició oral:
L’activitat pensada
pel tema de tecnologia i discapacitat esta dirigida al curs de 2n de la ESO, i
entraria en la part del currículum anomenada l’ordinador com a mitjà d’informació
i comunicació.
He pensat
dirigir-ho a aquest curs ja que, en el currículum, tracten temes com la
utilització de l’ordinador com a mitjà de comunicació, utilització d’eines i
aplicacions per a la cerca, descàrrega i intercanvi i publicació d’informació,
i ús dels mitjans de presentació de la informació (creació i exposició d
presentacions dels treballs individuals i de grup. Els primers dos continguts
es poden relacionar directament amb el tema de la tecnologia i la discapacitat,
ja que estem tractant eines, aplicacions, programari, maquinaria i diferents
elements que proporcionen que la gent amb aquestes característiques pugui
arribar a la informació de la mateixa manera que la resta de gent.
Objectius:
- Valorar la importància en la recerca i creació d’aquestes eines, programari, aplicacions i altres elements, per a la millora de la vida quotidiana de la gent amb discapacitats.
- Exposar oralment un contingut sobre la visita a la Universitat de Lleida o relacionat amb el tema de la tecnologia i la discapacitat.
- Conèixer i analitzar les necessitats de les persones amb discapacitat a l’hora d’accedir a la informació.
- Relacionar les necessitats de les persones amb discapacitat a l’hora d’accedir a la informació, amb les eines, maquinària, aplicacions, etc. que milloren el seu accés.
- Visitar les instal·lacions del Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador de la Universitat de Lleida.
- Utilitzar correctament les eines TIC.
Criteris d’avaluació:
- Posar-se a la pell de les persones amb discapacitat, mitjançant activitats a la visita i altres activitats a classe. (1)
- Saber cooperar en grup i respectar als companys. (2)
- Exposar explicant tot el relacionat amb el contingut escollit. Utilitzar correctament les eines TIC. (2) (6) (3) (4) (5)
- Buscar informació utilitzant les eines TIC i la visita a la Universitat de Lleida. (2) (6) (3)
- Saber identificar les necessitats de les persones amb discapacitat a l’hora d’accedir a la informació. (2) (3)
- Saber relacionar les necessitats d’aquestes persones amb les opcions que dóna la tecnologia per trencar aquestes barreres. (4)
- Realitzar el treball preparat durant i després de la visita al Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador de la Universitat de Lleida. (5)
**Objectiu
amb el que es relaciona el criteri d’avaluació (número d’objectiu)
Continguts:
- Respecte per l’opinió dels companys i bona participació en el grup. (2)
- Realització de l’exposició oral sobre un tema relacionat amb la visita o amb la tecnologia i la discapacitat. (2) (1)
- Realització del treball durant i després de la visita al Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador de la Universitat de Lleida. (5) (1)
- Ús correcte de les eines TIC. (2) (6)
- Identificació i anàlisi de les diferents necessitats que tenen les persones amb discapacitat en relació a l’accés a la informació. (5) (3) (1)
- Relació de les necessitats que tenen les persones amb discapacitat i les opcions que dóna la tecnologia per disminuir o suprimir aquestes necessitats. (5) (4) (1)
*Objectiu amb el
que es relaciona el contingut (número d’objectiu)
Activitats
puntuables:
- Qüestionari de la visita al Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador de la Universitat de Lleida. (45% de la nota del temari de tecnologia i discapacitat)
- Exposició oral (45% de la nota del temari de tecnologia i discapacitat). Veure rúbrica adjunta.
- Activitats a classe per poder valorar la importància en la recerca i creació d’aquestes eines, programari, aplicacions i altres elements, per a la millora de la vida quotidiana de la gent amb discapacitats. (10% de la nota del temari de tecnologia i discapacitat)
Competències:
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència del tractament de la informació i competència digital
- Competència d'aprendre a aprendre
- Competència d'autonomia i iniciativa personal
- Competència social i ciutadana
Rúbrica exposició oral:
Aspectes que s’avaluaran
|
Suspès (0%)
|
Aprovat (33.33%)
|
Bé (50%)
|
Notable (75%)
|
Excel·lent (100%)
|
Preparació (10%)
|
No domina el tema, ha de mirar molt al suport, dubta
molt
|
Domina poc el tema, ha de fer algunes rectificacions
|
Sembla que dubta en algunes parts, però domina més el
tema
|
Exposició fluida, molts pocs errors
|
Es nota un bon domini del tema, no comet errors, no
dubta
|
Interès (10%)
|
No aconsegueix l’atenció del públic
|
Li costa aconseguir o mantenir l’interès del públic
|
Interessa bastant en principi però es fa una mica
monòton
|
Interessa bastant al públic
|
Atreu l’atenció del públic i manté l’interès durant
tota l’exposició
|
La veu (10%)
|
No s’entén la gran part de l’exposició
|
Costa entendre alguns fragments
|
Veu clara, però no vocalitza
|
Veu clara, bona vocalització
|
Veu clara, bona vocalització, entonació adequada
|
Temps (10%)
|
Excessivament llarg o insuficient per desenvolupar
correctament el tema
|
Temps estimat de la presentació respectat, però amb un
final precipitat o allargat per falta de control del temps
|
Temps estimat de la presentació respectat
|
Temps estimat de la presentació respectat i final obert
(tothom ho relaciona amb l’inici sense retornar a ell)
|
Temps ajustat al previst, amb un final que retorna a
les idees principals
|
Suport (15%)
|
Suport visual inadequat
|
Suport visual adequat, però hi ha moltes faltes d’ortografia
|
Suport visual adequat, hi ha poques faltes d’ortografia
|
Suport visual adequat i interessant. Hi ha poques
faltes d’ortografia o no n’hi ha cap
|
L’exposició s’acompanya de suports visuals especialment
atractius i de molta qualitat. No hi ha faltes d’ortografía.
|
Contingut (30%)
|
Molt pobre en contingut. No s’entén el tema
|
Contingut acceptable, però falta informació per acabar
d’entendre el tema
|
Ha inclòs poca informació, i falta ordre en la seva
presentació
|
Ha inclòs bastanta informació, però clara i ordenada
|
Ha inclòs tota la informació necessària per entendre el
tema
|
Ús dels recursos del programari (15%)
|
No ha adjuntat ni fotografies, ni vídeos, ni codis qr
|
Ha adjuntat un codi qr
|
Ha adjuntat més d’un codi qr i fotografies
|
Ha adjuntat més d’un codi qr, més d’una fotografia i més d’un vídeo
|
Ha adjuntat codis qr, fotografies i vídeos. Ha sorprès
en algun recurs del programa
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada