diumenge, 9 de març del 2014

Guia del professor

Guia del professor


L’activitat pensada pel tema de tecnologia i discapacitat esta dirigida al curs de 2n de la ESO, i entraria en la part del currículum anomenada l’ordinador com a mitjà d’informació i comunicació.
He pensat dirigir-ho a aquest curs ja que, en el currículum, tracten temes com la utilització de l’ordinador com a mitjà de comunicació, utilització d’eines i aplicacions per a la cerca, descàrrega i intercanvi i publicació d’informació, i ús dels mitjans de presentació de la informació (creació i exposició d presentacions dels treballs individuals i de grup. Els primers dos continguts es poden relacionar directament amb el tema de la tecnologia i la discapacitat, ja que estem tractant eines, aplicacions, programari, maquinaria i diferents elements que proporcionen que la gent amb aquestes característiques pugui arribar a la informació de la mateixa manera que la resta de gent.

Objectius:
  1. Valorar la importància en la recerca i creació d’aquestes eines, programari, aplicacions i altres elements, per a la millora de la vida quotidiana de la gent amb discapacitats.
  2. Exposar oralment un contingut sobre la visita a la Universitat de Lleida o relacionat amb el tema de la tecnologia i la discapacitat.
  3. Conèixer i analitzar les necessitats de les persones amb discapacitat a l’hora d’accedir a la informació.
  4. Relacionar les necessitats de les persones amb discapacitat a l’hora d’accedir a la informació, amb les eines, maquinària, aplicacions, etc. que milloren el seu accés.
  5. Visitar les instal·lacions del Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador de la Universitat de Lleida.
  6. Utilitzar correctament les eines TIC.


Criteris d’avaluació:
  • Posar-se a la pell de les persones amb discapacitat, mitjançant activitats a la visita i altres activitats a classe. (1)
  •  Saber cooperar en grup i respectar als companys. (2)
  • Exposar explicant tot el relacionat amb el contingut escollit. Utilitzar correctament les eines TIC. (2) (6) (3) (4) (5)
  •  Buscar informació utilitzant les eines TIC i la visita a la Universitat de Lleida. (2) (6) (3)
  • Saber identificar les necessitats de les persones amb discapacitat a l’hora d’accedir a la informació. (2) (3)
  • Saber relacionar les necessitats d’aquestes persones amb les opcions que dóna la tecnologia per trencar aquestes barreres. (4)
  • Realitzar el treball preparat durant i després de la visita al Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador de la Universitat de Lleida. (5)

**Objectiu amb el que es relaciona el criteri d’avaluació (número d’objectiu)

Continguts:
  •              Respecte per l’opinió dels companys i bona participació en el grup. (2)
  •    Realització de l’exposició oral sobre un tema relacionat amb la visita o amb la tecnologia i la discapacitat. (2) (1)
  •          Realització del treball durant i després de la visita al Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador de la Universitat de Lleida. (5) (1)
  •          Ús correcte de les eines TIC. (2) (6)
  •      Identificació i anàlisi de les diferents necessitats que tenen les persones amb discapacitat en relació a l’accés a la informació. (5) (3) (1)
  •      Relació de les necessitats que tenen les persones amb discapacitat i les opcions que dóna la tecnologia per disminuir o suprimir aquestes necessitats. (5) (4) (1)

*Objectiu amb el que es relaciona el contingut (número d’objectiu)

Activitats puntuables:
  •      Qüestionari de la visita al Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador de la Universitat de Lleida. (45% de la nota del temari de tecnologia i discapacitat)
  •         Exposició oral (45% de la nota del temari de tecnologia i discapacitat). Veure rúbrica adjunta.
  •     Activitats a classe per poder valorar la importància en la recerca i creació d’aquestes eines, programari, aplicacions i altres elements, per a la millora de la vida quotidiana de la gent amb discapacitats. (10% de la nota del temari de tecnologia i discapacitat)


Competències:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual
  • Competència del tractament de la informació i competència digital
  • Competència d'aprendre a aprendre
  • Competència d'autonomia i iniciativa personal
  • Competència social i ciutadana


Rúbrica exposició oral:


Aspectes que s’avaluaran
Suspès (0%)
Aprovat (33.33%)
Bé (50%)
Notable (75%)
Excel·lent (100%)
Preparació (10%)
No domina el tema, ha de mirar molt al suport, dubta molt
Domina poc el tema, ha de fer algunes rectificacions
Sembla que dubta en algunes parts, però domina més el tema
Exposició fluida, molts pocs errors
Es nota un bon domini del tema, no comet errors, no dubta
Interès (10%)
No aconsegueix l’atenció del públic
Li costa aconseguir o mantenir l’interès del públic
Interessa bastant en principi però es fa una mica monòton
Interessa bastant al públic
Atreu l’atenció del públic i manté l’interès durant tota l’exposició
La veu (10%)
No s’entén la gran part de l’exposició
Costa entendre alguns fragments
Veu clara, però no vocalitza
Veu clara, bona vocalització
Veu clara, bona vocalització, entonació adequada
Temps (10%)
Excessivament llarg o insuficient per desenvolupar correctament el tema
Temps estimat de la presentació respectat, però amb un final precipitat o allargat per falta de control del temps
Temps estimat de la presentació respectat
Temps estimat de la presentació respectat i final obert (tothom ho relaciona amb l’inici sense retornar a ell)
Temps ajustat al previst, amb un final que retorna a les idees principals
Suport (15%)
Suport visual inadequat
Suport visual adequat, però hi ha moltes faltes d’ortografia
Suport visual adequat, hi ha poques faltes d’ortografia
Suport visual adequat i interessant. Hi ha poques faltes d’ortografia o no n’hi ha cap
L’exposició s’acompanya de suports visuals especialment atractius i de molta qualitat. No hi ha faltes d’ortografía.
Contingut (30%)
Molt pobre en contingut. No s’entén el tema
Contingut acceptable, però falta informació per acabar d’entendre el tema
Ha inclòs poca informació, i falta ordre en la seva presentació
Ha inclòs bastanta informació, però clara i ordenada
Ha inclòs tota la informació necessària per entendre el tema
Ús dels recursos del programari (15%)
No ha adjuntat ni fotografies, ni vídeos, ni codis qr
Ha adjuntat un codi qr
Ha adjuntat més d’un codi qr i fotografies
Ha adjuntat més d’un codi qr, més d’una fotografia  i més d’un vídeo
Ha adjuntat codis qr, fotografies i vídeos. Ha sorprès en algun recurs del programa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada